Saturday 24 September 2011

קינוחים וויאטנאמי -מוצארט (לא העוגה) ואגרול בסוהו

מוצארט (לא העוגה) ואגרול בסוהו
הפעם אחרוג ממנהגי ואתחיל עם קצת תרבות ומשם ישר למתוקים. בשבוע שעבר הלכנו לאופרה (כן ,כן אנחנו מתורבתים לפעמים), רק שהפעם לא מדובר באופרה "לפי הספר" אלא בגרסה מודרנית לאופרה של מוצארט- "דון ג'ובאני". למי מכם שאינו מכיר את הסיפור הכללי של האופרה הזו, מדובר במעלליו של גבר שרמנטי/חתיך ויהיר שמסובב את כל בנות העיר על אצבעו, אך סופו מר כבכל אופרה והוא, מה לעשות, מת בסוף (אל תגידו לי שאתם מופתעים). בגרסה הקלאסית של מוצארט הסיפור הוא בעצם על דון ג'ואן המפורסם, ואילו בגרסה המודרנית הוא הופך לבנקאי לונדוני חתיך הורס הלבוש בחליפה קטלנית למהדרין המפתה את בנות העיר והקהל בעת ובעונה אחת.
האופרה הוצגה באחד המקומות הטרנדיים שיש להם "יד על הדופק" בכל מה שקשור בתרבות בת זמננו בלונדון- מדובר ב"תיאטרון הסוהו" אשר כשמו כן הוא, ממוקם באזור הסוהו הלונדוני. הסוהו הוא אולי האזור הכי קצבי ועכשווי נכון לשנים האחרונות (וזה נכון בכל זמן נתון במאתיים השנים האחרונות לערך) והוא מקבץ בתוכו אפשרויות רבות לבילויים כגון תיאטראות, מועדונים, ברים, וכמובן המון מסעדות מכל העולם. המתחם המפורסם ביותר בתוך האזור הכללי של הסוהו הוא כמובן צ'יינה טאון ובנוסף אליו ניתן למצוא בסביבה מסעדות יפניות, הודיות, איטלקיות, תאילנדיות, פאסט פוד, וכו' מכל סגנון על פני הגלובוס. בנוסף סוהו ידועה בחנויות "למבוגרים בלבד" ובפתיחות רבה יחסית לקהילה הגאה.

17:20: אנחנו אחרי האופרה, ההפקה היתה מוצלחת ומקורית לכל הדעות, מתחשק לנו לנשנש משהו קליל, ועולה צורך עז של החצי השני בקפה ( לא מפתיע במיוחד).

סיירנו להנאתנו בסוהו ובאחד הרחובות הידועים של האזור- רח' ווארדור (Wardour st), נתקלנו ב-Leto, בית קפה/קונדיטוריה שנראית במבט ראשון כמו מוזיאון לעוגות יפות יפות יפות. החלטנו להיכנס, לראות וכמובן לטעום. מבחר העוגות פשוט מטמטם! עוגות קרם, עוגות שכבות, טארטים, בראוניז, עוגות בחושות ועוד ועוד....
17:30: הגענו, אבל אין כסא אחד לרפואה, נאלצים לעשות טייק אווי "לקפה ועוגה" על המדרכה...
הבחירה בעוגה הנכספת לא היתה קלה כלל- ממש "בחירתה של סופי". בסופו של דבר כל אחד מאיתנו עשה את הבלתי אפשרי ובחר את שרצתה נפשו למתוק.


אני הזמנתי טארט  עם קרם לימון ומרנג (£2.90), והאהוב הזמין בראוני שוקולד ומקיאטו (בראוני £2.60 קפה £2.20) כמיטב המסורת שלו בבתי-קפה. אילו האהוב היה יכול לדרג את חוויות הבראוניז שלו בבתי הקפה השונים ברחבי העולם, היה יכול להיות לו בלוג מוצלח ביותר!
טארט הלימון שלי היה בעל חמצמצות נעימה והמרנג היה עשוי לעילה ולעילה- קראנצ'י, נימוח ולא מתוק מדי, ובל נשכח את הטארט עצמו שהיה פריך (כשמו כן הוא- בצק פריך) ופירורי כראוי ולא שובר שיניים כפי שכבר יצא לי לפגוש בעבר.


הבראוני והקפה של האהוב גם כן לא אכזבו. הבראוני הצטיין בשוקולד איכותי ובמרקם ממכר- שחיתות לשמה! השוגר ראש מאכילת הבראוני קיבל זריקת עידוד משמעותית מהקפה – אבל המתיקות של הבראוני נשארה למשך דקות ארוכות אחר כך. מאוד פשוט 'להרוס' בראוני לכדי גוש שוקולד סתמי, אבל ב-Leto הצליחו להפוך את הבראוני ליצירה שובבה וטעימה.


18:00: מסתובבים קצת באוקספורד סטריט, עושים שופינג עם העיניים.

19:30: כבר רעבים... מה אוכלים היום לארוחת ערב?

שמנו פעמינו חזרה לרח' ווארדור (5 דקות הליכה). 'בא לי אסיאתי', והופ- לפנינו נמצא סניף (אחד מתוך 4 בלונדון) של  בר-המסעדה הוייטנאמי PHO.
המקום מתמחה בהכנת אוכל רחוב ויאטנאמי מסורתי ומתגאה בעיקר במנת הדגל של ויאטנאם וזהו ה –Pho (כשם המקום). מדובר במרק שהוא ארוחה שלמה- יש בו אטריות אורז, בשר עוף/בקר/חזיר או שרימפס, בתוספת צלחת עם נבטים, צ'ילי אדום ועלים ירוקים שמהם ניתן לתבל את המרק לפי הטעם האישי של הסועד. המקום מעוצב במראה שאינו טיפוסי למסעדות אוריינטאליות, אלא כמו בר חמים ומזמין שנחמד לבוא אליו כדי להיפגש עם חברים ולאכול אוכל טוב וזול על הדרך.

19:40: כאן אי אפשר להזמין שולחן מראש, מקבלת את פנינו מארחת/מלצרית פ'אנקית מגניבה עם מוהוק בלונדיני ואיפור שמתאים למועדון רוק מתקדם, ומובילה אותנו אל הבר שנמצא באחורי המסעדה שם נמתין על בקבוק יין לבן.

19:50: האווירה מסביב היא של מפגש היפסטרי בין מזרח ומערב. המלצריות חביבות וזריזות, בזמן ההמתנה אפשר לראות בקלות את המנות שיוצאות במהירות מהמטבח ולפתח את התיאבון.

20:00: חבל שההמתנה קצת ארוכה מדי, הצפיפות והחושך מתחילים לשחק לנו עם העצבים והרעב...

20:05: תוהים לגבי המוצא של המלצרית שהובילה אותנו לפה: אין לה מראה אסיאתי... יש לה ר' מתגלגלת חביבה... מבטא מאוד לא מקומי... בדיוק בזמן היא הגיעה להושיב אותנו בשולחן שלנו!


אני כבר יודעת מראש מה מתחשק לי ולאהוב לוקח גם כן מעט מאוד זמן להגיע להחלטה החשובה.
החלטנו לחלוק יחד שתי מנות פתיחה: הראשונה, CHA GIO CHAY, אגרולים צמחוניים מטוגנים (£4.25), אל תדאגו, כשמגיעים לרגע האמת, לא צריך לדעת איך לקרוא את זה, מזמינים לפי מספר המנה המופיע על התפריט, כמקובל בכל המסעדות האתניות בלונדון.  האגרולים מצאו חן בעיני, הם לא נטפו שמן והכי נחמד לאכול אותם עטופים בעלי החסה שמגיעים יחד עם האגרולים יחד עם רוטב מנגו מתקתק.


המנה השניה אותה חלקנו היתה BANH XEO TOM GA, קרפ ויאטנאמי מסורתי עם בשר עוף,שרימפס ונבטים (£6.95). הקרפ נראה בתחילה כמו גבינה מותכת על המחבת, אבל מדובר בעצם בקרפ שמאוד מזכיר טורטיה מקסיקנית- רק עם חורים...הקרפ היה עמוס בבשר עוף,שרימפס ונבטים שהוקפצו יחד במחבת. ההמלצה היא לשבור חתיכה מהקרפ וליצור ביסים קטנים עם הבשר והשרימפס.  


21:00: בזמן ההמתנה בין הראשונה לעיקרית, המשכנו לנסות להבין מאיפה המלצרית....אני חושבת שהיא אוקראינית! יש נטייה מוזרה במסעדות אסייתיות בלונדון להעסיק חבר'ה ממזרח אירופה, עוד לא הצלחנו להבין את פשר העניין...


טוב, אחזור לעיקר, האוכל: לעיקרית, האהוב הזמין מרק Pho  (£8.25) שכלל נתחי סטייק וכדורי בשר בקר וצלחת נבטים, עלים ירוקים וצ'ילי להוספה לפי הטעם. לפי הדיווחים שלו (ולא היו הרבה כאלה..או שהוא ממש נהנה מהאוכל או שלא היה לו הרבה מה לומר לי...אני מעדיפה את אופציה א') הוא נהנה מהמרק, היתה לו כמות בשר נכבדה להשתלט עליה בקערה, ונראה לי שצריך לתת בכניסה שלט " נא לא להפריע לי באמצע המרק" (:


 אני הייתי צריכה להתמודד עם קערת ענק של Bun noodles (£8.95) - לא מדובר במרק אלא במנת אטריות אורז בטמפרטורת החדר, המנה מכילה גם המון ירקות, שרימפס, ואגרול צימחוני. הרוטב היה מצויין, החריפות היתה פיקנטית ולא "עצבנית" מדי, ובשלב מסויים הרמתי ידיים, פשוט לא יכולתי לסיים את האוכל, המנות ענקיות ומשביעות בטירוף!


לקינוח חלקנו את הקינוח הכי ויאטנאמי שיש- "בננה פריטר" (בננה מטוגנת) עם גלידת ג'ינג'ר שנתנה עוקץ ממש טוב למתיקות "הכואבת בשיניים" של הבננות (4.25£), ליקקנו את האצבעות!


21:50: לא מגישים פה אספרסו!! שוד ושבר...אמרתי לכם, חבל שלאהוב אין בלוג בראוניז וקפה!



21:55: אההה.....מסתבר שהמלצרית המדוברת היא אסטונית – אפילו יותר אקזוטי מויאטנאם!

שנה טובה ומבורכת לכולם!!!

איך להגיע?
שתי המסעדות נמצאות ברחוב ווארדור אשר אפשר להגיע אליו ברגל מכל אחת מארבעת תחנות הטיוב אשר במרכז ה-WEST END, הלא הן Goodge Street, Oxford Circus, Piccadilly Circus, Leicester Square.


Leto
155 Wardour st.
, Soho, London, W1F 8WG
טל': +44(0)207 494 4991


PHO
163-165 Wardour st.
 Soho, London, W1F 8WN
טל': +44 (0) 207 4343 938





No comments :

Post a Comment