Friday 16 September 2011

למוניה- היוונייה הגדולה שמחה


היוונייה הגדולה שמחה

נכון שאין כמו המסעדה השכונתית, זו שקרובה לבית, שמכירים את המלצרים ויודעים מי חביב יותר ומי פחות...שלא משנה מתי למה וכמה, תמיד כיף לאכול שם? אז ככה אנחנו מרגישים במסעדת Lemonia.
Lemonia- מסעדה יוונית שגיליתי באינטרנט כשחיפשתי מסעדת גריל/ בשר, או במילים פשוטות "שיפודיה".

16:30: חיפוש מסעדה באינטרנט מביא תוצאות חיוביות - המסעדה נמצאת ממש ליד הבית (יש!) ולא צריך  לנסוע בטיוב (יש! יש!)
16:35: יש להם מקומות פנויים להיום בערב (יש! יש!יש!) (בלונדון, לכל שטות צריך להזמין מקום מראש).
אני מודה, יש לי "שריטה" מסוימת בכל הנוגע לשיפודיות. אני מאוד מאוד אוהבת את הקטע שלהן, הריח עושה לי את זה, וכשכל זה מגיע יחד עם חומוס טוב, סלט מתובל כהלכה ושירות חביב ולא מתפלצן- אני אישה מאושרת.
19:30: יוצאת מהבית, אפילו בלי תיק, האייפון בכיס, לדרך.
19:34: נפגשת עם האהוב מחוץ לתחנת הטיוב הקרובה לביתנו, יש לנו עוד 3 דקות הליכה עד שנגיע.
19:37:מתרשמים ממגוון המדבקות על דלת המסעדה – של ZAGAT, ושאר אתרי/ספרי המלצות למסעדות.                                
אני מוכנה להסתער!
בכניסה מברכת את פנינו מארחת חייכנית ומקסימה שמלווה אותנו לשלוחן כשבידה צלחת עמוסה בזיתים, מקלות גזר וצנוניות. מדהים לראות שהמסעדה מ-פ-ו-צ-צ-ת! מלאה מקצה לקצה (וזו מסעדה ענקית) והמקום רוחש ומלא חיות- ממש כמו טברנה יוונית אמיתית. מעבר לשולחנות לזוגות או לרביעיות, יש גם שולחנות עגולים שיכולים להושיב סביבם כ-10 אנשים, ונראה שהמסעדה מברכת הגעה של חבורות גדולות , בין אם למסיבת יום-הולדת או אירוע חגיגי אחר, ולא מנסה "לשמור מקומות" עבור זוגות שרק באים לאכול והולכים. כל המלצרים במקום הם גברים, מבוגרים, חייכניים ונחמדים, דבר שדי קשה להיתקל בו בין שאר המסעדות בלונדון שבהן יש לרוב מלצרים/יות צעירים/ות ונרגנים/ות.

19:40: תוך כדי נשנוש הזיתים, מנסים לגבש החלטה מה להזמין. בתפריט יש מבחר אדיר של מנות פתיחה  ושל מנות עיקריות כמו: סוגי דגים, פירות-ים, שישליק (שיפודים), בשר בגריל, בשר בבישול ארוך וכו' וכו'.

ההחלטה החשובה הגיעה ועימה המלצר החביב- לראשונות הזמנו צלחת חומוס (£4.85), פיתות (£1) וצזיקי (£4.85). כל מי שחי בחו"ל יודע שחומוס טוב הוא קשה להשגה. עכשיו, לא אתיימר ואומר שאני כזו מומחית גדולה לענייני חומוס, ובטוח יהיו כאלו שיקטלו אותי לגמרי עכשיו, אבל- החומוס בלמוניה טעים. יש לו טעם של חומוס! (ולא של חול/ ממרח לא ברור עם גושים הזויים), השמן זית הולם אותו, וואלה, לא צריך לנסוע עד לאזורים של בני דודינו  בלונדון בשביל להשיג חומוס כמו שצריך.


גם הצזיקי לא מאכזב אותנו. החמיצות של יוגורט והלימון מרעננת את הפה ופותחת לנו את התיאבון לקראת הבשר שנמצא כרגע על הגריל ועתיד לנחות אצלנו בצלחת.


למנה העיקרית  הזמנתי "עוף אביב" (Spring chicken) (£12.50)- אני יודעת, זה נשמע די נורא כשמתרגמים את שם המנה מאנגלית לעברית, אבל למעשה מדובר במנה מאוד מוכרת ברחבי בריטניה, עוף צעיר בגריל- הבשר נימוח ועסיסי, וכמובן עם ניחוח הגריל שאני כ"כ אוהבת. כדי לא להתפרע לגמרי הזמנתי סלט לתוספת (ולא צ'יפס, אורז וכדומה) - אחרי הכל היה לי החומוס +הפיתות בהתחלה (:
20:00: נא לא להפריע... אני אוכלת עם הידיים וטעים לי!


האהוב הזמין שישליק כבש ואורז לתוספת (£14.00). הבשר היה כ"כ עסיסי, מתובל נכון ובאופן שלא משתלט על הטעם העדין של הכבש. גם הירקות שחצצו בין חתיכות הבשר היו טעימים בטירוף ולא הצלחתי להפסיק לאכול לו את הבצלים הצלויים, מה שנקרא- הצלחה!


20:30: קשה לי להיפרד מהצלחת שלי...היה לי כ"כ טעים שהייתי מוכנה לחזור על כל זאת שוב...
לקינוח החלטנו להתפרע עוד טיפונת והזמנו משולש בקלאווה (£3.85) אחד לשנינו ואספרסו כמובן (£1.70). לפני שהגישו לנו את הקינוח הניחו על השולחן שני ריבועי רחת-לקום, עם המון המון אבקת סוכר עליהם. אני אוהבת רחת- לקום ומסוגלת לחסל קופסאות- מזל שיש רק שניים.


הבקלאווה הונחה על השלחן והאהוב בא לחתוך ממנה בשיא הנונשלנטיות, רק שאני זעקתי זעקה קטנה של "רגע- חצי חצי!" אני קצת רכושנית בקינוחים...אני לא יודעת להשוות את הבקלאווה הזו למקומות אחרים, אבל מבחינתי היא הכי טעימה בעולם. בצק העלים קראנצ'י ונימוח בו-זמנית, הפיסטוקים טריים, והדבש מתוק מתוק מתוק. עונג.

אני חושבת שכבר הבנתם שאני ממליצה בחום על מסעדת למוניה, ואם רגשות האשם לא נותנים לכם מנוח אז תמיד אפשר לצאת לסיבוב ב-PRIMROSE HILL, הגבעה הכי גבוהה בלונדון שנמצאת 2 דקות הליכה מהמסעדה, לטפס וליהנות מהנוף המרהיב.


עכשיו אפשר לקפוץ כדי להוריד את האוכל (:




איך להגיע?
Tube: Chalk Farm
89 Regents Park Road
NW1 8UY
London
+44 (0)20 7586 7454
** טיפ קטן וחשוב- רואים את פסי הרכבת במפה? יש מעליהם גשר שמשום מה לא מופיע בשום מפה שמקצר פלאים את הדרך למסעדה.








6 comments :

  1. אספרסו כמובן? עם בקלאווה?!
    טוב שלא שתית תה עם חלב, יה אשכנזיה.

    ReplyDelete
  2. הבקלוואה הזו נראית מצויין!

    ReplyDelete
  3. להגנתי- יאיר הוא זה שהזמין את האספרסו!!!

    ReplyDelete
  4. באמת מסעדה מצוינת. יאמי ;)

    ReplyDelete
  5. ככה את מוכרת את האהוב בזול?!

    ReplyDelete
  6. יפיופית!!! נראה מעולה ועוד יותר כתוב ממש ממש מגרה . דרך אגב את לא מאמינה כמה אכלתי בפאריז!! כיף לקרוא כל פעם מחדש, תמשיכי ככה

    ReplyDelete