Saturday 3 September 2011

פירות ים- ריק סטיין

דגים, זה מרגש אותי
 "אין דבר מרגש יותר מאשר דג שבושל בשיא הפשטות" (ר. סטיין)
ריק סטיין הוא אחד מהשפים "הבכירים" באנגליה ולמעשה הוא השליט הבלתי רשמי של עיירה קטנה בשם פדסטו (Padstow) שנמצאת במחוז קורנוול שבדרום אנגליה. לסטיין יש חמש מסעדות ועוד בייקרי, דלי, חנות למוצרי בישול ומזכרות ואפילו מלון. אי אפשר לחמוק משמו ופועלו של סטיין כשמסתובבים בעיירה הזו שעל שפת האוקיינוס האטלנטי, ואני,כמו שרק אני יודעת לעשות בטיולים, עושה את מה שבאמת חשוב והוא הלו"ז הקולינרי, מה שאומר, להודיע מתי הולכים ל"ביקור המלכותי" במסעדת פירות הים המפורסמת שלו.
בכל סופ"ש אחרון של אוגוסט יש באנגליה מה שנקרא "בנק הולידיי". תוספת של יום לסוף השבוע, מה שמאפשר לקחת חופשה נינוחה שגם מספיקים בה משהו. יצאנו לטייל במחוז קורנוול שבדרום אנגליה, איזור שמאופיין בנופים ירוקים להפליא, מפגשים דרמטיים של צוקים עם הים וכמובן המון אוכל ים משובח.



יום שבת, 18:00 חזרנו יחד עם ג' ו מ'  לצימר המקסים שלנו באמצע השום מקום, לאחר יום טיול מעולה. התארגנות מהירה וקדימה לדרך.

19:00 "תכנסי כבר לאוטו וניסע"... יצאנו לדרך!
19:30 אני כבר ממש מתרגשת- אנחנו בפדסטו, עיירה ממש חמודה והשם של סטיין מציץ מכל פינה! ממש האח הגדול. אמרנו ביי ביי לג' ומ'- הם לא אוכלים פרות ים- הפסד שלהם.

 ((:  צ'ק אין -העוקבים מבינכם אפילו הגיבו בזמן אמת


19:45: בכניסה מקבל אותנו מארח חביב, עם מבטא בריטי מוזר (לא לונדוני- אליו כבר התרגלתי), לקח לנו את המעילים (מה לעשות- פה כבר באוגוסט מרגישים את החורף מתקרב) והוביל אותנו למקומות שלנו על הבר. אני חייבת לציין שניסיתי להזמין מקומות למסעדה כשבועיים מראש, אבל משום שמדובר היה בסופ"ש  בו כל אנגליה בחופש, לא הצלחנו להשיג שולחן שאינו על הבר. לי אישית אין בעיה עם ישיבה שכזו- הרבה פעמים מקבלים פינוקים מהברמן, והרי זה משובח. המסעדה עצמה מעוצבת בפשטות אלגנטית. ריהוט עץ בהיר, מפות לבנות ותמונות שמתאימות למוזיאון לאומנות מודרנית על הקירות. בכניסה מקבל את פנינו קיר בקבוקי יין מרשים, אשר בין היתר מציג גם את ליין היינות של אדון ריק סטיין....האח הגדול כבר אמרתי?


עם קבלת התפריט אני נמלאת התרגשות וכמו ילדה בחנות ממתקים לא יודעת במה לבחור. אחרי אלימינציה מהירה של כל הצדפות למיניהן שאסור לי לאכול לצערי הרב, ראיתי שבעצם  מי שמככבים בתפריט הם הסרטנים והלובסטרים, וואו איזו חגיגה שתהיה פה היום! לא יכולה לחכות שיביאו לי את כלי המשחית - הפלייר לניתוץ השריון- אני מוכנה להזמין!  SHOOT
לפתיחה קיבלנו סלסלת לחמים וחמאה, ומנת פינוק מהשף, מעין כדורים קטנים של שרימפס עטופים בטמגו (חביתה יפנית) עם רוטב אסייתי מתקתק- טעים. הזמנו גם יין, סוביניון בלאן- שיתאים למנות שהזמנו (£24).
נראה לי שלא אכביר במילים לגבי המנה הראשונה שלי ופשוט תראו בעצמכם בתמונה. אין מילים בפי כדי לתאר את הפלא הזה. כמה פשוט וככה טעים. מדובר בסלט בשר לובסטר,שעועית ירוקה, אבוקדו וכבד אווז בתיבול שמן זית וחומץ בלסמי (£16.5).....אילו רק הייתי יכולה ללקק את הצלחת בסוף...
אין דברים כאלה- באמת


האהוב הזמין JAMON IBERICO, מנה שבתפריט מתוארת כ"נקניק החזיר המשומר הטוב בעולם"! ולפני שהוגש לצלחת- הואכל החזיר בלא פחות מאצטרובלים ותאנים ויושן למשך 3 שנים לפחות (£16.5). המנה מומלצת להגשה (ואכן קיבלנו את ההמלצה...) בתוספת כוסית יין שרי לבן מתקתק שטעמי המוסקט שלו משתלבים נהדר עם ניחוח התאנים של הנקניק (£4.35). אני חייבת לציין שהצלחת שהגיעה לא היתה הדבר הכי מושך לעין, וחבל שכך, משום שהטעם "נראה" אחרת לגמרי.



20:45: הוציאו את החצוצרות, הכינו את התותחים, המנות העיקריות בדרך!
מי שמכיר אותי יודע שאחד הדברים שאני יותר אוהבת הוא לאכול עם הידיים, ושסכין ומזלג הם רק בגדר המלצה. הזמנתי "סרטן צ'ילי בנוסח סינגפור", זהו סרטן שהוקפץ במחבת ווק יחד עם שום, ג'ינג'ר, צ'ילי וכוסברה (£24.5). בהמשך ההסבר בתפריט, כתוב שהמנה מיועדת עבור אלו שאוהבים לאכול עם הידיים ולהתלכלך באופן מגוחך (הכי אני). כשערכו עבורי את השולחן לקראת הגעת המנה שלי באמת לא הניחו סכו"ם אלא רק פלייר לפיצוח שריונות ומזלגון להוצאת בשר הסרטנים, אקסטרה מפיות וקערת מים חמים ולימון- הם באמת יודעים את העבודה פה.



כבר יצא לי לאכול סרטנים בכל מיני הזדמנויות, אבל הפעם הזו התעלתה על כולן. כמות הבשר בסרטן הוכיחה את נאמנות המסעדה לספק סחורה טרייה ובעונתה, התיבול היה מדוייק ואפילו עבור מישהי שאינה חובבת כוסברה כמוני, נוכחותה לא הפריעה כלל. התלכלכתי לכדי צחוק ונהניתי מכל שניה.
האהוב גם כן התפרע והזמין לובסטר. עכשיו, האהוב שלא כמוני לא באמת אוהב להתעסק עם אוכל, אוהב פשטות ובלי הצורך לחלץ את הבשר מבין הצבתות. גם לאנשים שכמוהו יש מענה! הלובסטר שלו הוכן בשיטה הקלאסית ("נוסח תרמידור") שחווה רנסנס כעת, בה השף "שולף" את בשר הלובסטר, רוקח אותו עם חמאה, שמנת, עשבי תיבול ומעט רוטב עגבניות, ובסופו של דבר מחזיר את הבשר לשריון. הבשר ממש נימוח ונמס בפה, ושם בכיס הקטן מסעדות שמציגות בגאון את הלובסטרים שלהם בקדמת המסעדה בטון של "תראו, אנחנו מוכרים לובסטרים". בצניעות ובכבוד רב לחומר הגלם מוגשת לשולחן מנה פשוטה אך יוקרתית שלא גורמת לסועד להתבאס ששילם ממיטב כספו (£39.5).



21:45 תחושת הניצחון והסיפוק מאכילת האוכל היא חזקה משאוכל לתאר. כל 2-3 ביסים אנחנו פשוט עוצרים ונותנים קריאות כמו: מממ...וואו...יאמ יאמ יאמ...מתי באים לפה שוב?! אילו רק היתה לי קיבה נוספת וחשבון בנק מנופח הייתי עושה הכל, שוב, מההתחלה.
21:50: החלטתי שבא לי לעשות סיבוב "אני בדרך לשולחן שלי" בכל המסעדה רק כדי לראות מה אוכלים בשולחנות אחרים, ותאמינו לי שגם עליהם החגיגה של סטיין לא פסחה. פלטות ענקיות של צדפות, שרימפס דגים וכל טוב הים שאפשר רק לפנטז עליו עד לפעם הבאה שנגיע למסעדה הזו.
21:55 לקינוח החלטנו לחלוק קרם ברולה (£8.5), הרבה חדש לא היה שם פרט לטעם המצוין של הווניל ובכך שהיה קליל מספיק לאחר ארוחה מכובדת. הקראסט של הסוכר היה BY THE BOOK והיה נחמד לטבול את בישקוטי האגוזים והשוקולד הלבן בקרם העדין. פינוק.



 כפי שציינתי בתחילה, אחת ה"הטבות" בלשבת באיזור הבר היא הפינוקים, ויחד עם האספרסו הגישו לנו צלחת צפחה שחורה ועליה טרפלס שוקולד וריבועי מרמלדה מסוכרים, תענוגות עד הרגע האחרון.



22.30: יצאנו מהמסעדה בדרכנו חזרה לצימר ומאותו הרגע אנחנו חולמים לחזור. היה מ-ו-ש-ל-ם, יום יבוא ובטוח שנחזור...כבר מתגעגעים.

 איך להגיע?
The Seafood Restaurant
Riverside, Padstow,Cornwall
Tel: 01841532700
 נ.ב
הייתי חייבת להוסיף עוד תמונה של המנה הראשונה המצויינת שלי!

2 comments :

  1. Looks great, makes me want to eat there even I'm not seafood supporter!!!

    ReplyDelete
  2. ואו, וואו ושוב פעם וואו. הייתי חייב לעצור באמצע על מנת לנקות את השולחן ולנגב את השפתיים. נראה טעים ומוגש בצורה מעוררת השתאות (חוץ מהחזרזיר מספרד).

    ReplyDelete