Thursday 27 October 2011

אקספרימנטלי משהו


אקספרימנטלי משהו- The London Experimental Food Show

בתחילת השבוע שעבר פנה אלי האהוב ואמר: "את זוכרת שיש לנו כרטיסים לתערוכת אוכל בשבת, נכון?" אני מצידי לא ידעתי על מה הוא מדבר בכלל...מסתבר שהאהוב הזמין את הכרטיסים לפני מספר שבועות, אבל קצת שכח לספר לי עליהם! בקטנה, יש לו מזל שהיה שם כיף ממש.
הכרטיסים שעלו סך הכל 10 פאונד הקנו לנו כניסה לאחת התערוכות היותר נחמדות שהיינו בהן בתקופה האחרונה. מדובר בתערוכה שהתקיימה במרכז איזור "בריק ליין" המפורסם בהיותו מרכז לחובבי בגדי וינטאג' חנויות תכשיטים מיוחדות, גלריות אין ספור, אומנות רחוב, ובעיקר בשל הקצב והאופנתיות שפשוט נשפכת מתושבי האיזור והעוברים-והשבים שמסתובבים שם.


התערוכה שלכבודה התכנסנו היתה מטעם "האיגוד לאוכל אקספרימנטאלי" (Experimental Food Society – מסתבר שיש כאן דבר כזה) ומטרתה היתה להדגים איך ניתן להשתמש בחומרי גלם (מזון) פשוטים לצרכים שונים ומגוונים בנוסף לאכילה עצמה.

מייד כשנכנסנו למבנה הפשוט-למדי בו התקיימה התערוכה, ניצב בפנינו בגאון נץ עשוי סוכר אשר פרס את כנפיו על באי התערוכה ההמומים. מדהים לראות איזה פרטים אפשר ליצור מסוכר (חבל שאי אפשר לקחת ביס מאיזו נוצה – זו תהיה תמה חוזרת על עצמה לאורך כל הביקור כיוון שרוב המיצגים אינם לאכילה וחבל!). www.scottohra.co.uk


הנץ המסוכר (מסוכן?!) היה כל כך גדול ומרשים שהוא תפס את תשומת לבנו בכל איזור בחדר התערוכה שבו שהינו ולכן הוא זוכה לתמונה נוספת:

מבט אחורי

חשבתם שהגעתם לתיאטרון בובות? אז לא, פה העוגות של החבר'ה מ- Blanch & Shock Food Design תלויות מחוטי דייג התלויים מהתקרה. המיצג עוסק בהיבט הפסיכולוגי של מזון ומתייחס לנטייה המקובלת לשייך מזון למשקל. שני הבחורים שעמדו שם הסבירו לכל מי ששאל אותם (תוך כדי שהמשיכו לתלות פיסות עוגות ומרנג מהחוטים) שהם הכינו עוגות שהן קלות משקל באופן מהותי לעומת עוגות "רגילות", באמצעות טכניקות של "בישול מולקולרי".










אם היו לי חברים מהקהילה הגותית או חובבי קסמים(במובן של טריקים, ולא של כשפים כמו בסרטי פנטזיה), הייתי מוכנה להזמין להם עוגה מבית היוצר של






מעבר לפינה חיכו לנו מייצגי שוקולד וסוכריות  מבית היוצר של קארל וורנר. וורנר מתמחה ביצירת דגמים העשויים ממוצרי מזון. הדגמים מופיעים בצילומים שאין מילה אחרת מלתאר אותם- מדהימים!
בתערוכה הוצגו דגמים של רכבת שוקולד, מגדל אייפל הבנוי מחטיפי שוקולד ופירות יער, וגם בית שבסיסו עשוי מעוגיות וחלווה והקירות שלו מעוטרים באין סוף סוכריות צבעוניות.

רכבת השוקולד בתערוכה
רכבתה שוקולד בצילומיו של וורנר
בית הסוכריות בצילומיו של וורנר
מגדל האייפל בתערוכה


מגדל האייפל בצילומיו של וורנר
איזו מלאכת מחשבת יפייפיה ומתוחכמת. ניגשתי אליו ואמרתי לו עד כמה עבודתו הרשימה אותי, והוא מצידו הודה לי בנימוס בריטי מבוייש...
אני ממליצה בחום להיכנס לאתר של וורנר ולהנות ממגוון הצילומים והעבודות המדהימות שלו. צילומי האוכל יצליחו לגרום לכם לתחושה כאילו אתם בעולמם של עמי ותמי וחשק לקחת ביס מהתמונה (:

במבנה אחר של התערוכה התקיים החלק  הבאמת אקספרמנטיאלי. בתמורה ל £6 קנינו קופסא קטנה שהכילה מספר מרכיבים, ואני מצטטת מהפלייר שקיבלנו עם הקופסא:
1. סלט איטריות עם מעט "בשר" מדוזה
2. אשכי טלה על מצע קוסקוס
3. תולעים ויוגורט בזיגוג קיא דבורים! (דבש)
4. נקניקיות עטופות בנייר זהב וכסף ופירה תפו"א
5. חטיף אצות- תכלס, אצות לסושי
6. סוכריות קופצות
7. גזר עם חור לאורכו וקש בקצהו
8. מרשמלו ולצידו החרק שאחראי לצבע הורוד של אכלים שונים בחיינו (Cochineal Bug)
8. סנדוויץ גבינה צהובה וחסה


יוצרי קופסת הפלא הזו רצו לחשוף את הבאים לתערוכה למרכיבים שקיימים ביום יום שלנו, ולעזור לנו להתסכל עליהם באופן שונה מהרגיל. לדוגמא, התולעים מכילות כמות פרוטאין המשתווה לכ- 4 סטייקים ואילו הסוכריות הקופצות הגיעו לחיינו כתוצאה של ניסוי לחצים בין סוכריות וחמצן. הגזר בא להדגים לנו כיצד הוא יכול לשמש ככלי נגינה  (שהצליל שלו מעצבן ממש) ושקיא דבורים הוא בעצם דבש.
איפה הסנדוויץ נכנס בכל הסיפור הזה? כדי להפיק את מירב הטעמים שקיימים בכל סנדוויץ או באוכל בכלל עלינו לחמם אותו לטמפרטורה מינימלית של 36.5 מעולות. הדרך הפשוטה לעשות כן היא לשבת על הסנדוויץ שלנו! וכך עשינו- ישבנן על הסנדוויץ יחד עם עוד כמה אנשים שהרגישו מאוד נבוכים בתחילה. דגרנו על הסנדוויץ, צחקנו וטעמנו את המרכיבים השונים בקופסא (ז"א, האהוב אכל את התולעים) והיה יופי של "סנדוויץ טוסיק". 


אני חושבת שהיה לנו מספיק אוכל ניסיוני ליום אחד!
אני מצרפת עוד כמה תמונות טעימות מהתערוכה להנאתכם.

מעבודותיה של קת'י פרנקלין
Pomp De Franck


שוקולד מבית היוצר של פול ווין גרגורי
עוד קצת מהתמונות המדהימות של קארל וורנר


No comments :

Post a Comment